20 Şubat 2011 Pazar

Şapkalılar Kulübü


Size daha en başından zaman mekan kişi olay ne varsa açık açık açıklıyorum, sonrasında kaçıklık edip (burada tarafımdan kullanılan kaçıklık, sizin deyişinizle kaçaklıktır) gerisini size bırakıyorum. Ve başlıyorum.

 Çocuk İbrahim, Mustafa dede, rü.
Her cuma zafer meydanında tanışırlar, umarım. Yani her cuma öğleden sonrası tanışmaya devam ederler umuyorum… Yorum yapamıyor oluşumu statik birikimin kinetik enerjiye dönüşüşüne yoruyorum. Ve bazen yoruluyorum. Bu sohbetin dinlendirici olduğundan bahsediyorum. İtiraf ediyorum ki, böyle bir ortamda bulunuvermek, ikisinin sohbetini kıskanmamın sonucudur! Bir dede ve çocuğu buluşturan bankın önüne çömeliverişim kıskandığımdandır evet! Rü olsaydınız onları gördüğünüzde sizinde aynısını hissedeceğinize ve bahis edilenleri dinleseniz pişman olmayacağınıza bahse girerim. En fazla çay içeriz, şişman olmayacağınıza da bahse girerim. Kısaca “sivilce tedavisi” bile diyebilirim ben ‘bu ikiliye üçüncü olma eylemine’. Düşünsenize kimse durmadan, durmama eylemini sürdürüyorken; iki şapkalı telaşsız, sakin, pozitif enerji yayarken etraftaki gerilime; ben oradan (sed ve eminemle) geçen püsküllü biri, duramayan bi rü. Koz olarak adres sorma eylemini kullanıp onlara karşı, Kaz görünüp komşunun tavuğu olmama rağmen, Köz olmak istedim yangınına sohbetin ben minik Kız çocuğu. İkisiyle de çok fazla ortak noktaya sahip olduğumu düşünüyorum. Çocuğun en masum, yaşlının en olgun, ve yaşımın en çılgın tarafını taşıdığıma inanırken, tabiî ki de  tanışmalıydım onlarla, tartışmalıydım, kaynayan içimle kalmayıp taşmalıydım. Artık ne konuştuk bu kadara dair bir karara varmalıyım, size bir yarar vermeliyim. Belki bir yaranıza iyi gelecek, belki biriyle aranıza petek olacak, tarafımdan ballandırılmış sohbetimizden bir bal ikram etmeliyim.

“Yönel Allah’a seni habersiz sansınlar!
Ne güzel hâldir ki o hâl
Sen akıllı ol
Seni deli sansınlar!”

Belki bir Cuma günü mustafa amcama siz esir olursunuz, bu tabloya siz eser olursunuz, ki ne güzel hâldir ki o hâl, benden söylemesi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder